MEMAKAN SIREH DI AMPAIAN, JANGAN MENGORAT ANAK DARA ORANG

KEPADA PEMBACA-PEMBACA SEKALIAN, SETIAP YANG TERCORET ADALAH KISAH DAN PERJALANAN HIDUPKU DAN BUKAN JALAN HIDUP MU, MAKA TIADA KAITAN ANTARA YANG TAK KENAL AKU, TAPI NAK BACA JUGAK KENA LA MEMILIKI KEIKHLASAN DAN KEJUJURAN SERTA NILAI MURNI TINGKATAN 2 DAN NILAI SIVIK KEWARGANEGARAAN TINGKATAN 2. TAK LUPA JUGA PASS UJIAN KEMAHIRAN HIDUP PILIHAN 4 DGN KEPUJIAN SERATUS PERATUS PADA TOPIK PENGENALAN PERNIAGAAN....

Sunday, January 16, 2011

Assalamualaikum..

Kepada manusia yang sering mengambil kesempatan...
   

     Bila di sebut manusia bunyi nya seakan sama, padahal manusia berpagai rupa dan hatinya juga berbagai-bagai rasa. Sebelum aku menulis lebih jauh ingin aku menerangkan sedikit tentang situasi yang mungkin kita hadapi.... kawan yang meminta pertolongan merayu dgn mata, isyarat badan dan sayup di minta di kasihankan....adakah anda membantu atau membiarkan atau kita sama saja dalam masalah.... jika kita memilih membantu mesti kita membantu dengan seikhlas hati. Tetapi bila kita menagih walau dengan merayu sekal pun...kawan itu hilang entah kemana..Tinggal la kita sendiri menjadi seseorang yang dalah kesusahan dan dipersalahkan.
     Masa menentukan semuanya, oleh kerna leting di perlakukan seperti ini...jadi tak salah kita menggunakan Undang-undang untuk memberi pengajaran kepada si ALI BABA...


     Aku melalui keadaan ini, aku dalam kegelisahan merayu seperti aku yang bersalah. Maka ku utuskan kepada sesiapa yang mengambil kesempatan. "mungkin kau lepas di dunia ini, tetapi Ya ALLAH...kau berilah pengajaran kepada mereka yang menghancurkan kepercayaan sesama umat sendiri, hanya Engkau la yang Maha Berkuasa".....

Ingat, kita ini kecil di mata Allah......

No comments:

Post a Comment