MEMAKAN SIREH DI AMPAIAN, JANGAN MENGORAT ANAK DARA ORANG

KEPADA PEMBACA-PEMBACA SEKALIAN, SETIAP YANG TERCORET ADALAH KISAH DAN PERJALANAN HIDUPKU DAN BUKAN JALAN HIDUP MU, MAKA TIADA KAITAN ANTARA YANG TAK KENAL AKU, TAPI NAK BACA JUGAK KENA LA MEMILIKI KEIKHLASAN DAN KEJUJURAN SERTA NILAI MURNI TINGKATAN 2 DAN NILAI SIVIK KEWARGANEGARAAN TINGKATAN 2. TAK LUPA JUGA PASS UJIAN KEMAHIRAN HIDUP PILIHAN 4 DGN KEPUJIAN SERATUS PERATUS PADA TOPIK PENGENALAN PERNIAGAAN....

Tuesday, December 21, 2010

PERINGATAN UNTUK DIRIKU SENDIRI

ASSALAMUALAIKUM.....
Bila aku menulis berkaitan kehidupan, banyak yang kita tinggalkan... sepanjang kehidupan kita memikirkan apa yang telah kita lakukan. Tetapi kita lupa akan suatu perkara, (TUHAN). Aku menulis ini tanpa mengira bangsa agama dan keturunan...ini adalah peringatan bukan hnya untuk semua tetapi khasnya untuk diri sendiri. Bangun pagi kita sudah menghirup udara segar sedangkan pada zaman sekarang ia sudah tercemar. Kita menunding jari pada makhluk yang sama seduduk kita di bumi ini....walau buruk baik makhluk (manusia) ini, Kita tetap juga pada asal yang sama. Hitam atau putih kita tetap sama, mati kita pun tetap sama. Sedangkan kita tidak boleh disamakan dengan tumbuh-tumbuhan,bukit bukau,awan,tanah,angin,api,udara dan bermacam2 lagi yang kitarasa kita tahu semuanya. Timbul persoalan dalam diri aku sendiri, mati sudah tentu...tapi adakah aku bersedia? Sedangkan aku sudah tahu jawapannya. Usah bertanya pada bijak pandai, malah tanya lah diri sendiri. Bila datangnya hari tersebut (QIAMAT) bagaimanakah kita hendak menghadapinya? Adakah Teknologi Sains mampu menafikan segala kebenaran yang boleh di kaji tetapi tidak dapat dikuasai... Pada saudara seagama, aku bukan para alim, juga aku membuat dosa tetapi bila ini berkaitan rasa yang datang dari hati. Adakah aku berbohong atau hati hati aku berbohong, dan juga adakah hatimu sama seperti yang hati aku fikirkan. Dengarlah setiap degupan jantung dan nadi. Ia seperti detikan jam dinding, "masa itu emas...." kita berkata. Sedangkan sebenarnya masa itu adalah nyawa kita sendiri.

WASSALAM...

No comments:

Post a Comment